Facebook - Nieuwe manier om doelgroep te bereiken

E: mail@rafmaes.be | T: 0032(0)496.782071

Facebook – Nieuwe manier om doelgroep te bereiken

**schoolopdracht**

Vandaag kondigen we een nieuwe feature aan die marketeers helpt om zich nog meer te focussen op de juiste doelgroep. Bedrijven kunnen nu klanten bereiken die pas hun website of applicatie bezocht hebben.

bigstock-Target-Your-Customers-Hand-36609646

Uitbereiding van Custom Audiences

Deze nieuwe mogelijkheden zijn een resultaat van uitbereidingen aan de ‘Custom Audiences’-applicatie. Die applicatie lanceerde we vorig jaar en geeft bedrijven de mogelijkheid om hun bestaande klantenlijsten te binden aan hun Facebook-advertenties. Nu komen daar dus enkele nieuwe features bij.

Gepersonaliseerde advertenties

Bedrijven kunnen vanaf nu nog specifieker doordringen tot het gedrag van hun klanten. Mensen die al de website of mobiele applicatie van een bedrijf bezochten, kunnen nu dus gestimuleerd worden met specifieke reclameboodschappen. Zo kan een fietswinkel mensen bereiken die eerder op hun website interesse toonde in fietsen maar niets kochten. Via ‘custom audiences’ kan de winkel deze mensen aansporen om nog eens langs te komen. Het enige dat u als bedrijf moet doen is een klein stukje code toevoegen aan uw website.

Privacy blijft gewaarborgd

In het hele proces zullen geen persoonlijke gegevens worden uitgewisseld tussen de bedrijven en Facebook of bedrijven onderling. Gebruikers kunnen ook aangeven dat ze geen gepersonaliseerde advertenties willen zien. Dat kan via de ‘about this ad’-optie, die altijd naast de advertentie zal komen te staan.

Eigen mening

Persoonlijk vind ik dat Facebook goed bezig is om het leven van hun adverteerders zo gemakkelijk mogelijk te maken. Echter betekent deze nieuwe aanpassing dat er nog meer advertenties te zien zullen zijn. Het is maar de vraag waar de grens ligt voor de bezoekers. Momenteel zegt Facebook geen privacy regels te schenden, maar daar kan binnenkort verandering in komen. Als beursgenoteerd bedrijf is het maken van winst helaas meestal de enige doelstelling. 

Auteur: Raf Maes 3CC2
Stijl: Promotioneel
Bron: https://www.facebook.com/facebookforbusiness/news/custom-audiences

Leave a Reply