Begin met een schone lei aan OS X Maverick !

E: mail@rafmaes.be | T: 0032(0)496.782071

Begin met een schone lei aan OS X Maverick !

Gisteren lanceerde Apple zijn nieuwe operating system OS X Mavericks. Deze versie schenkt vooral aandacht aan de prestaties onder de motorkap. Verhoogde snelheid, langere batterijduur en enkele nieuwe functies zijn het resultaat. Verschillende gebruikers claimen dat hun batterij het nu tot 10% langer uithoudt.

Install_OSXMavericks_610x406.png

(Credit: Screenshot by Ed Rhee/CNET)

Het nieuwe OS is gratis te downloaden via de App Store. Daar geeft Apple je standaard enkel de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren. Alle bestanden en applicaties blijven dan ongewijzigd. Toch is het vaak aangeraden om bij elke OS-update een schone installatie uit te voeren. Hierdoor ben je zeker dat het nieuwe OS het maximum uit jouw computer haalt. Zorg er wel voor dat je een back-up hebt van al je belangrijke bestanden.

Hoe doe je dat, zo’n schone installatie?
Apple maakt het zijn gebruikers vaak moeilijk om geavanceerde handelingen uit te voeren. Het voordeel hiervan is dat hun producten bijna niet softwarematig stuk te krijgen zijn. Het nadeel is dat het vaak wat lastiger is om zelf aanpassingen te maken. Hieronder vind je een korte en veilige methode om fris aan OS X Mavericks te beginnen op je mac(book).

Stap 1: Download OS X Mavericks via de App store, maar installeer het nog niet. Indien je wel al hebt geüpgraded zal je het bestand opnieuw moeten downloaden van  de App Store aangezien het zichzelf verwijderd na de upgrade. Als alles goed is zie je na het downloaden bij applicaties de installer staan.

Stap 2: Formateer via de applicatie “schijfhulpprogramma” een USB met minstens 8GB geheugen. Zorg ervoor dat deze geformatteerd wordt als Mac OS Extended (Journaled). Zorg ervoor dat de naam Untitled behouden blijft. Dit is belangrijk voor de volgende stap.

format_USB_drive_610x539.png

(Credit: Screenshot by Ed Rhee/CNET)

Stap 3: Open de applicatie “terminal” en voer de volgende regels in:

sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia –volume /Volumes/Untitled –applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app –nointeraction

Create_OSX_install_media_610x428.png

(Credit: Screenshot by Ed Rhee/CNET)

Voila, klaar is kees. Check nu zeker nog eens of je alle belangrijke bestanden hebt opgeslagen op een andere schijf. Om te beginnen aan de frisse installatie  moet je het toestel opnieuw opstarten met de alt/option key ingedrukt.

Bron: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57608836-285/how-to-create-a-bootable-os-x-mavericks-usb-install-drive/

 

Facebook – Nieuwe manier om doelgroep te bereiken

**schoolopdracht**

Vandaag kondigen we een nieuwe feature aan die marketeers helpt om zich nog meer te focussen op de juiste doelgroep. Bedrijven kunnen nu klanten bereiken die pas hun website of applicatie bezocht hebben.

bigstock-Target-Your-Customers-Hand-36609646

Uitbereiding van Custom Audiences

Deze nieuwe mogelijkheden zijn een resultaat van uitbereidingen aan de ‘Custom Audiences’-applicatie. Die applicatie lanceerde we vorig jaar en geeft bedrijven de mogelijkheid om hun bestaande klantenlijsten te binden aan hun Facebook-advertenties. Nu komen daar dus enkele nieuwe features bij.

Gepersonaliseerde advertenties

Bedrijven kunnen vanaf nu nog specifieker doordringen tot het gedrag van hun klanten. Mensen die al de website of mobiele applicatie van een bedrijf bezochten, kunnen nu dus gestimuleerd worden met specifieke reclameboodschappen. Zo kan een fietswinkel mensen bereiken die eerder op hun website interesse toonde in fietsen maar niets kochten. Via ‘custom audiences’ kan de winkel deze mensen aansporen om nog eens langs te komen. Het enige dat u als bedrijf moet doen is een klein stukje code toevoegen aan uw website.

Privacy blijft gewaarborgd

In het hele proces zullen geen persoonlijke gegevens worden uitgewisseld tussen de bedrijven en Facebook of bedrijven onderling. Gebruikers kunnen ook aangeven dat ze geen gepersonaliseerde advertenties willen zien. Dat kan via de ‘about this ad’-optie, die altijd naast de advertentie zal komen te staan.

Eigen mening

Persoonlijk vind ik dat Facebook goed bezig is om het leven van hun adverteerders zo gemakkelijk mogelijk te maken. Echter betekent deze nieuwe aanpassing dat er nog meer advertenties te zien zullen zijn. Het is maar de vraag waar de grens ligt voor de bezoekers. Momenteel zegt Facebook geen privacy regels te schenden, maar daar kan binnenkort verandering in komen. Als beursgenoteerd bedrijf is het maken van winst helaas meestal de enige doelstelling. 

Auteur: Raf Maes 3CC2
Stijl: Promotioneel
Bron: https://www.facebook.com/facebookforbusiness/news/custom-audiences

TCC opent eerste retail innovatiecentrum in Europa

**schoolopdracht**

Onze huidige maatschappij verandert razendsnel. De retail is zeker geen uitzondering, want klanten worden steeds mondiger en veeleisender. Het is dus geen overbodige luxe om te investeren in nieuwe technologieën en innovatie.
TCC_Solution_Creation_Centre_D_(1)

Om retailers een blik op de toekomst te geven, opende TCC gisteren het eerste Europees innovatiecentrum voor retail in Londen. Het centrum kreeg de naam ‘Solutions Creation Centre’ en geeft retailers de mogelijkheid om op maat gemaakte loyaliteits- en ‘instore’ campagnes te ontwikkelen.

TCC_Solution_Creation_Centre_B

High-end technologie

Het innovatiecentrum staat bol van nieuwe technologie. Het is mogelijk om op een levensechte manier rond te wandelen in uw virtuele winkelomgeving met behulp van augmented reality. Daarnaast is er ook een design- en implementatieruimte om op maat gemaakte programma’s te ontwikkelen.


Loyaliteit belonen

In deze economisch moeilijke tijden is het belangrijker dan ooit voor retailers om hun loyale klanten te belonen. Het centrum kan meetbare bijdragen aan retailers leveren, variërend van toegenomen marktaandeel en hogere omzet per klant tot grotere totale winkelomzet. Wacht niet tot de concurrentie u voor is en maak snel een afspraak op http://www.tccglobal.com/en/.

Eigen mening

De marketingwereld verandert razendsnel en het SCC van TCC is een goede manier om retailers te laten kennis maken met nieuwe toepassingen. Het enige nadeel is de verre locatie (Londen) en de kostprijs om er gebruik van te maken. De installatie kostte namelijk enkele miljoenen euro.

Auteur: Raf Maes 3CC2
Stijl: Promotioneel
Bron: http://www.emerce.nl/nieuws/virtueel-innovatiecentrum-retailers